Найпоширеніші помилки, що допускаються дорослими при навчанні дітей читанню в домашніх умовах
1. У основі навчання читанню – не буква, а ЗВУК. Перш ніж показати дитині нову букву, наприклад М, слід навчити його чути звук «М» в складах, словах. Впродовж всього періоду навчання вдома слід називати і звуки, і відповідні ним букви однаково – тобто так, як звучить звук.
Візьмемо, наприклад, звук «М». Ми виголошуємо його уривчасто: М! І букву М необхідно називати так само: М! ні в якому разі ЕМ! Або МЕ! Кажучи таким чином, ми виголошуємо два звуки — «Е» і «М», або «М» і «Е». Дана обставина лише дезорієнтує дітей.
Нагадую, що ЗВУК — це те, що ми чуємо. Його можна співати, тягнути, говорити, голосити, слухати. А БУКВА — це те, що ми бачимо і пишемо.
Не змішуйте, будь ласка, поняття ЗВУК і БУКВА, коли учите дитяти читати.
2. Друга груба помилка полягає в навчанні побуквенному читанню, тобто дитина спочатку називає букви складу: «М!А!» — і лише після цього читає сам склад: «МА». Цей навик неправильного читання дуже стійкий і виправляється насилу.
Правильне читання — це читання складами (звичайно, на початковому етапі). І хай на початку навчання дитина скільки завгодно довго читає (тягне) першу букву складу, поки не зміркує, яка буква наступна: «ММММА». Аби він не зупинявся після першої букви! Аби він прочитав злито букви складу!